Hilverda de Boer Logo SmallHilverda de Boer Logo Large
Blijf actueel
NL
Hilverda de Boer Logo Small
NL

Samen een verschil maken

Duurzame toekomst

Bij Hilverda De Boer streven we naar een duurzame toekomst voor onze klanten en het milieu. Als bedrijf zijn we voortdurend bezig met het verduurzamen van onze totale bedrijfsvoering. Samen met ons eigen team van CSR-functionarissen berekenen we jaarlijksonze eigen voetafdruk waarbij we uitslagen gebruiken om reductie plannen uit te voeren. Ook motiveren en informeren we de branche als geheel door te laten zien wat er gebeurd op hetgebied van duurzaamheid. Dit kunt u lezen op ons duurzaamheidsplatform www.Circles.fm.

Lees meericon

Duurzame oplossingen

Aandacht voor mens en milieu

News_EN_duurzaamheid_sustainability_fairtradeblog
FSI – Samen verduurzamenDe sierteeltsector heeft de handen in een geslagen. Als FSI-lid werkt Hilverda samen met sectorpartners aan de target van 90% gecertificeerde bloemen en plantenkwekers in 2025
Lees meer over FSI
Sustainability platform _ circle.fm_ img 2
Eerlijke beloning met FairtradeWil je zeker zijn dat kwekers en hun personeel in derdewereldlanden een eerlijke beloning ontvangen, dan kunnen wij dat voor je mogelijk maken.
Ga naar
Partnerships- Sustainability startegy - FM Group img 2
Verantwoord inkopenDoor milieu en sociale certificering verplicht te stellen voor al onze leveranciers wereldwijd, kunt u als klant het vertrouwen hebben dat deze producten verantwoord geproduceerd zijn en van hoogwaardige kwaliteit.
Lees meer over MPS

Elke dag weer duurzamer

All

Bloemen van ver: duurzaamheid begint bij de bron

‘’Ik ben een bloem. Geboren op vruchtbare grond, hoog in de Andes. Elke dag heb ik de zon gevoeld, het frisse water gedronken en de zorgzame handen van mensen gevoeld die mij met aandacht hebben grootgebracht. Mijn bladeren werden gecontroleerd, mijn uitlopers zorgvuldig weggesnoeid. Alles om erv...

All

Bloemen van ver: hoe FM Group werkt aan een keten die klopt

Veel consumenten en bloemisten kijken kritisch naar importbloemen. In deel 1 lazen we hoe dat beeld mede wordt gevormd door incidenten, die in de media ruim aandacht krijgen. ‘Dichtbij’ zou per definitie beter zijn. De werkelijkheid? Die blijkt genuanceerder.

Nieuws

FSI-certificering: jouw stappenplan naar 2027

Heb je vragen of wil je hulp bij certificering? In deze video nemen we je stap voor stap mee in het traject van certificering volgens de FSI-richtlijnen. Je krijgt antwoord op vragen als: wat is FSI, hoe word je gecertificeerd en wanneer moet je klaar zijn?

Kweker

De footprint van een roos: De consument aan zet

Bloemen maken mensen blij. Ze brengen kleur, sfeer en emotie: thuis, op het werk, bij een jubileum of een afscheid. Maar naast die emotionele waarde groeit ook de kritische blik van de consument.

Blog

De footprint van een roos: FM Group over meten en verbeteren

Porta Nova maakt de voetafdruk zichtbaar via hun Red Naomi, FM Group kijkt naar het totaal. Het doel blijft hetzelfde: inzicht krijgen in de échte impact van bloemen en planten. Van kas tot koelcel, van vrachtwagen tot kantoor. Waarom? Omdat je alleen kunt verbeteren als je weet waar je staat.

Lees meer
We gebruiken cookies (en vergelijkbare technologieën) om je bezoeken te analyseren en je aankoopervaring te personaliseren. Deze cookies houden je voorkeuren bij binnen en buiten onze website. Als je bijvoorbeeld eerder rozen hebt bekeken, kunnen we bij een volgend bezoek vergelijkbare producten of promoties tonen. Door op ‘alles accepteren’ te klikken, ga je akkoord met een optimale instelling van deze cookies. Het aanpassen van je voorkeuren kan je ervaring nadelig beïnvloeden. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.